torsdag 20. januar 2011

Podkast

Jeg må innrømme at alt ikke er like lett i soiale medier. Har jo hørt om det meste, og trodde vel også jeg ville fikse alt med en gang, men der tok jeg feil. Man må lese seg fram, og prøve å feile litt, bli litt frustrert, og så går det opp et lys (kanskje).

Nå er det Podkasting som står på programmet, noe jeg er ganske grønn på. Har lest meg fram, på ulike lenker jeg har funnet. De på kursbloggen, var ikke til så mye hjelp, mange døde lenker der. Har lastet ned iTunes på maskina, ikke rukket og brukt den noe særlig enda, men dette kommer etterhvert. Jeg har også laget meg en bloglines konto, og vært inne og sett på noen av NRK sine sider. Har lagt til noen RSS feed på bloglines konto og på iTunes. Jeg har blant annet vært inne på Filmpolitiet sine sider. Har vel ikke funnet noen store favoritter egentlig, men regner med at jeg utforsker mer etterhvert, og finner mange spennende podkast.

Ser vel ikke helt for meg at jeg kommer til å bruke podkast så mye i jobbsammenheng, blir nok mest privatbruk.

1 kommentar:

  1. Gled deg til utforskningen, det finnes så mye bra (og dårlig) podcast. Har du kikket rundt på andre bibliotekers blogger og nettsider? Kanskje du finner inspirasjon?

    SvarSlett